Home Boge Anne Lise Grzech pierworodny 01 Fatalne spotkanie Marquez Gabrie Garcia Na falszywych papierach w Chile Necronomicon Dale Carnagie Jak Zdobyć PrzyjacióśÂ i Zjednać Sobie Ludzi Bordowicz Maciej Zenon Ewa wzywa 07... 073 Handlarze jabśÂek 019. Evans Jean Spotkanie z Afrykć 01 Wszystko albo nic Benet, Juan Volveras a Region H Beam Piper Fuzzy 02 Fuzzy Sapiens v2.0 (lit) javascript dla kaśźdego full scan Cecelia Ahern P.S.Kocham Cić |
[ Pobierz całość w formacie PDF ] ich działalności poprzez tworzenie i utrzymanie rezerw celowych dla zapewnienia bezpieczeństwa środków pieniężnych zgromadzonych przez klientów. Banki są obowiązane tworzyć rezerwy celowe na: należności, z wyłączeniem odsetek (także skapitalizowanych), udzielone zobowiązania pozabilansowe o charakterze finansowym (bezwarunkowe) i gwarancyjnym. Obowiązek tworzenia rezerw dotyczy należności i zobowiązań pozabilansowych zaklasyfikowanych do: kategorii normalnych w zakresie należności z tytułu udzielonych osobom prywatnym pożyczek i kredytów na cele konsumpcyjne, kategorii pod obserwacją, grupy zagrożonych (w tym do kategorii poniżej standardu, wątpliwych i straconych). Banki są obowiązane tworzyć rezerwy celowe również na inne aktywa i zobowiązania pozabilansowe, jeżeli mogą one zagrażać bezpieczeństwu środków pieniężnych zgromadzonych przez klientów w bankach lub istotnie zniekształcić sytuację finansową banku. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, rezerwy celowe tworzy się w ciężar kosztów. W porównaniu z zasadami dotyczącymi rezerw celowych obowiązującymi do końca 2001 r. nowa regulacja zawiera następujące zmiany: 1. Kredyty mieszkaniowe i dla małych podmiotów gospodarczych wprowadzono wymóg stosowania kryterium oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej co najmniej raz na rok. 2. Kryterium oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej dłużnika w przypadku skupu wierzytelności z prawem regresu (zwłaszcza faktoringowych) umożliwiono bankowi zastosowanie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej wobec zbywcy wierzytelności zamiast dłużnika. 3. Należności wątpliwe zgodnie z poprzednim stanem prawnym każde naruszenie kapitałów podstawowych kredytobiorcy oznaczało konieczność przeklasyfikowania należności do kategorii wątpliwych (wyjątkiem były tu tzw. greenfields, wobec których przewidziano łagodniejsze podejście). Nowa regulacja wprowadziła pewne wyjątki przy finansowaniu projektów inwestycyjnych. 4. Poręczenie samorządów terytorialnych zniesiono ograniczenia pomniejszenia podstawy tworzenia rezerw celowych o wartość poręczeń jednostek samorządu terytorialnego do wysokości 80% pierwotnie zabezpieczanej kwoty. 5. Przewłaszczenie i zastaw rejestrowy na rzeczy ruchomej zrezygnowano z możliwości przyjęcia do wyceny wartości bilansowej, pozostawiając jedynie wartość rynkową. 6. Hipoteka zrezygnowano z ograniczania wysokości hipoteki przez pierwotną wysokość kredytu. 7. Wprowadzono wymóg aktualizacji wartości zabezpieczeń. G. Nabywanie i zbywanie znacznych pakietów akcji Kwestia ta jest regulowana w ustawie Prawo bankowe. Zgodnie z nią, osoba zamierzająca bezpośrednio lub pośrednio objąć lub nabyć akcje banku zobowiązana jest 50 każdorazowo występować z wnioskiem o wydanie przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na wykonywanie prawa głosu na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy banku, jeżeli w wyniku objęcia lub nabycia akcji uzyskałaby prawo do wykonywania ponad 10%, 20%, 25%, 33%, 50%, 66% i 75% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy banku. Obowiązek uzyskania takiego zezwolenia dotyczy także osoby, która po uzyskaniu zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na wykonywanie prawa głosu na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy banku na poziomie określonym w zezwoleniu w wyniku zbycia akcji lub z innej przyczyny utraciła prawo do wykonywania prawa głosu na tym poziomie (KNB udzielając zezwolenia może określić w jego treści warunek, że nieprzekroczenie określonego progu liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy banku w terminie wskazanym w zezwoleniu powoduje wygaśnięcie zezwlenia). Osoba, która objęła lub nabyła akcje banku, jest obowiązana niezwłocznie powiadomić o tym bank, którego akcje nabyła lub objęła, jeżeli stanowią one wraz z akcjami objętymi lub nabytymi wcześniej pakiet uprawniający do wykonywania ponad 5% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy banku. Bank przesyła Komisji Nadzoru Bankowego powiadomienie o tym fakcie w terminie 14 dni od daty jego otrzymania. Komisja Nadzoru Bankowego może odmówić udzielenia zezwolenia, jeżeli wpływ osoby zamierzającej objąć lub nabyć akcje może okazać się niekorzystny dla ostrożnego i stabilnego zarządzania bankiem lub gdy środki przeznaczone na nabycie akcji pochodzą z pożyczki, kredytu lub zródeł nieudokumentowanych, bądz gdy przepisy prawa obowiązujące w miejscu siedziby lub zamieszkania tej osoby uniemożliwiają KNB sprawowanie efektywnego nadzoru. Powyższe przepisy stosuje się także do sytuacji, w których następuje zmiana liczby głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy banku w wyniku zmiany statutu banku lub w następstwie wygaśnięcia uprzywilejowania akcji. Osoba, zamierzająca zbyć pakiet akcji uprawniający do wykonywania ponad 10% [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza- uśmiech Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||