Home
Beverley Jo Malżeństwo z rozsądku 01 Malżeństwo z rozsądku
William Shatner Tek War 01 Tek War
Jack Vance Dying Earth 01 The Dying Earth
Kurtz, Katherine Adept 01 The Adept
Brian Daley Coramonde 01 The Doomfarers of Coramonde (v4.2)
131. Williams Roseanne Szosty zmysl
Beverly Barton Grzech niewiedzy
Campbell_Bethany_Sekret_z_Allegro
Zarys dziejów piwowarstwa gliwickiego
BBC Learning English Adjectives and adverbs cgl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blogostan.opx.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    szczególną uwagę zwrócić na budowanie marki firmy i marki produktów, aby w ten sposób
    były one rozpoznawalne i nabywane przez klientów jako produkty  markowe . Nie bez
    znaczenia jest również asortyment i jakość produktów. W promocji marki firmy
    najważniejsze jest wykreowanie cech odróżniającą Twoją firmę od firm konkurencyjnych.
    Dokonując wyboru określonego produktu, klienci bardzo często kierują się przede wszystkim
    marką firmy.
    Znaczenie ceny w ustalaniu strategii przedsiębiorcy polega głównie na tym, że stanowi
    ona dla potencjalnego klienta istotne kryterium w podejmowaniu decyzji kupna, a dla
    sprzedającego (producenta lub handlowca)  jeden z podstawowych czynników
    warunkujących poziom zysku. Ustalenie odpowiedniego poziomu cen na starcie działalności
    gospodarczej stanowi często o dalszym powodzeniu całego przedsiębiorstwa. Cena powyżej
    ceny rynkowej może spowodować brak zainteresowania ze strony klientów, a przy silnej
    konkurencji na rynku może doprowadzić do utraty szansy wejścia na rynek. Bardzo często
    nowi przedsiębiorcy próbują wystartować z ceną poniżej ceny rynkowej. Z jednej strony jest
    to logiczne, gdyż zgodnie z prawem popytu niższej cenie powinien towarzyszyć wzrost
    wielkości popytu, ale z drugiej strony, cena ustalona na poziomie mniejszym od ceny
    rynkowej może budzić wątpliwości co do jakości produktu i w efekcie również może nie
    wywołać pożądanego efektu. Ponadto start z niską ceną jest bardzo ryzykowny w sytuacji
    nagłego wzrostu kosztów (np. z tytułu wynagrodzeń lub wzrostu cen materiałów
    do produkcji). Wówczas ustalone na niskim poziomie ceny mogą nie pozwolić na
    wypracowanie zysku. Stosowanie różnych instrumentów cenowych ma za zadanie wzbudzić
    zainteresowanie klientów produktem i doprowadzić to transakcji kupna-sprzedaży.
    Proces dystrybucji oznacza wszelkie czynności związane z przemieszczaniem
    produktu (w czasie i przestrzeni) między produkcją a konsumpcją, tzn. z miejsca wytworzenia
    do miejsca zakupu przez ostatecznego nabywcę. Przedsiębiorcy tworząc strategię dystrybucji
    muszą podjąć decyzję, czy sami będą sprzedawać swój produkt, czy też skorzystają
    z pośredników, a jeśli tak, to jakie będą zasady tej współpracy. Tworzy się w ten sposób tzw.
    kanał dystrybucji.
    Ze względu na liczbę podmiotów uczestniczących w procesie dystrybucji wyróżnia się:
    - kanały bezpośrednie (producent sprzedaje swoje produkty bezpośrednio konsumentowi,
    nie ma pośredników),
    - kanały pośrednie (pomiędzy producentem i konsumentem występują pośrednicy:
    przedstawiciele handlowi, akwizytorzy, hurtownicy i inni),
    - kanały krótkie (gdy występuje jeden pośrednik),
    - kanały długie (gdy pośredników jest więcej).
    Z dystrybucją związana jest również logistyka sprzedaży, która oznacza takie
    zorganizowanie przebiegu produktu, aby dotarł on do właściwego miejsca, we właściwym
    czasie i po możliwie najniższych kosztach. Decyzje związane z logistyką sprzedaży są ściśle
    powiązane z procesem magazynowania i transportu, a także przepływu informacji, które będą
    mieć istotne znaczenie w tworzeniu strategii dystrybucji.
     Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
    34
    PRODUKT CENA
    " jakość produktu " poziom ceny
    " asortyment " rabaty i upusty
    " marka produktu " obniżka ceny
    " znak towarowy " niezaokrąglona
    " znak firmowy cena
    " opakowanie " sprzedaż ratalna
    MARKETING 
    MIX
    DYSTRYBUCJA PROMOCJA
    " kanał " reklama
    dystrybucji " public relation
    " logistyka " publicity
    sprzedaży " marketing
    " magazynowanie bezpośredni
    " transport " opakowanie
    " sprzedaż osobista
    " promocja sprzedaży
    Rys. 9. Główne narzędzia strategii marketingowych
    yródło: opracowanie własne
    Organizując sprzedaż, należy również poinformować klientów i niezwykłych cechach
    towarów, zachęcić do kupna i spowodować, aby o danym produkcie i firmie mówiono. W ten
    sposób nie są one anonimowe na rynku. Działania z tym związane tworzą strategię
    promocji, nazywanej też często komunikacją marketingową. Do głównych zadań promocji
    należy:
    - przekazywanie informacji o towarach,
    - przekonywanie o słuszności wyboru produktu i firmy,
    - skłanianie do kupna.
    Strategię promocji tworzą takie instrumenty, jak:
    - reklama  to każda płatna forma prezentacji i promocji określonego produktu,
    - public relation  kontakty i relacje firmy z otoczeniem, służące wytworzeniu
    pozytywnych postaw wobec niej,
    - publicity  każda informacja na temat firmy lub jej oferty ukazująca się w mediach
    nieodpłatnie, [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sdss.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza- uśmiech Design by SZABLONY.maniak.pl.