Home Beverley Jo MalĹźeĹstwo z rozsÄ dku 01 MalĹźeĹstwo z rozsÄ dku William Shatner Tek War 01 Tek War Jack Vance Dying Earth 01 The Dying Earth Kurtz, Katherine Adept 01 The Adept Brian Daley Coramonde 01 The Doomfarers of Coramonde (v4.2) 131. Williams Roseanne Szosty zmysl Beverly Barton Grzech niewiedzy Campbell_Bethany_Sekret_z_Allegro Zarys dziejów piwowarstwa gliwickiego BBC Learning English Adjectives and adverbs cgl |
[ Pobierz całość w formacie PDF ] szczególną uwagę zwrócić na budowanie marki firmy i marki produktów, aby w ten sposób były one rozpoznawalne i nabywane przez klientów jako produkty markowe . Nie bez znaczenia jest również asortyment i jakość produktów. W promocji marki firmy najważniejsze jest wykreowanie cech odróżniającą Twoją firmę od firm konkurencyjnych. Dokonując wyboru określonego produktu, klienci bardzo często kierują się przede wszystkim marką firmy. Znaczenie ceny w ustalaniu strategii przedsiębiorcy polega głównie na tym, że stanowi ona dla potencjalnego klienta istotne kryterium w podejmowaniu decyzji kupna, a dla sprzedającego (producenta lub handlowca) jeden z podstawowych czynników warunkujących poziom zysku. Ustalenie odpowiedniego poziomu cen na starcie działalności gospodarczej stanowi często o dalszym powodzeniu całego przedsiębiorstwa. Cena powyżej ceny rynkowej może spowodować brak zainteresowania ze strony klientów, a przy silnej konkurencji na rynku może doprowadzić do utraty szansy wejścia na rynek. Bardzo często nowi przedsiębiorcy próbują wystartować z ceną poniżej ceny rynkowej. Z jednej strony jest to logiczne, gdyż zgodnie z prawem popytu niższej cenie powinien towarzyszyć wzrost wielkości popytu, ale z drugiej strony, cena ustalona na poziomie mniejszym od ceny rynkowej może budzić wątpliwości co do jakości produktu i w efekcie również może nie wywołać pożądanego efektu. Ponadto start z niską ceną jest bardzo ryzykowny w sytuacji nagłego wzrostu kosztów (np. z tytułu wynagrodzeń lub wzrostu cen materiałów do produkcji). Wówczas ustalone na niskim poziomie ceny mogą nie pozwolić na wypracowanie zysku. Stosowanie różnych instrumentów cenowych ma za zadanie wzbudzić zainteresowanie klientów produktem i doprowadzić to transakcji kupna-sprzedaży. Proces dystrybucji oznacza wszelkie czynności związane z przemieszczaniem produktu (w czasie i przestrzeni) między produkcją a konsumpcją, tzn. z miejsca wytworzenia do miejsca zakupu przez ostatecznego nabywcę. Przedsiębiorcy tworząc strategię dystrybucji muszą podjąć decyzję, czy sami będą sprzedawać swój produkt, czy też skorzystają z pośredników, a jeśli tak, to jakie będą zasady tej współpracy. Tworzy się w ten sposób tzw. kanał dystrybucji. Ze względu na liczbę podmiotów uczestniczących w procesie dystrybucji wyróżnia się: - kanały bezpośrednie (producent sprzedaje swoje produkty bezpośrednio konsumentowi, nie ma pośredników), - kanały pośrednie (pomiędzy producentem i konsumentem występują pośrednicy: przedstawiciele handlowi, akwizytorzy, hurtownicy i inni), - kanały krótkie (gdy występuje jeden pośrednik), - kanały długie (gdy pośredników jest więcej). Z dystrybucją związana jest również logistyka sprzedaży, która oznacza takie zorganizowanie przebiegu produktu, aby dotarł on do właściwego miejsca, we właściwym czasie i po możliwie najniższych kosztach. Decyzje związane z logistyką sprzedaży są ściśle powiązane z procesem magazynowania i transportu, a także przepływu informacji, które będą mieć istotne znaczenie w tworzeniu strategii dystrybucji. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 34 PRODUKT CENA " jakość produktu " poziom ceny " asortyment " rabaty i upusty " marka produktu " obniżka ceny " znak towarowy " niezaokrąglona " znak firmowy cena " opakowanie " sprzedaż ratalna MARKETING MIX DYSTRYBUCJA PROMOCJA " kanał " reklama dystrybucji " public relation " logistyka " publicity sprzedaży " marketing " magazynowanie bezpośredni " transport " opakowanie " sprzedaż osobista " promocja sprzedaży Rys. 9. Główne narzędzia strategii marketingowych yródło: opracowanie własne Organizując sprzedaż, należy również poinformować klientów i niezwykłych cechach towarów, zachęcić do kupna i spowodować, aby o danym produkcie i firmie mówiono. W ten sposób nie są one anonimowe na rynku. Działania z tym związane tworzą strategię promocji, nazywanej też często komunikacją marketingową. Do głównych zadań promocji należy: - przekazywanie informacji o towarach, - przekonywanie o słuszności wyboru produktu i firmy, - skłanianie do kupna. Strategię promocji tworzą takie instrumenty, jak: - reklama to każda płatna forma prezentacji i promocji określonego produktu, - public relation kontakty i relacje firmy z otoczeniem, służące wytworzeniu pozytywnych postaw wobec niej, - publicity każda informacja na temat firmy lub jej oferty ukazująca się w mediach nieodpłatnie, [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza- uśmiech Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||