Home
BBC Learning English Adjectives and adverbs cgl
James Axler Outlander 02 Destiny Run
Dave Mead Stix (retail) (pdf)
Lovelace Merline Tajemnica medalionu
Dean Cameron Candace Steele 01 PćąĂ˘Â€Âšomienne Pragnienie (nieof.)
Joel Rosenberg [Jihad 04] The Copper Scroll
GR478. Greene Jennifer Jak dobrze mieć‡ sć…siada
Christie Agatha śÂšwiadek oskarśźenia
Hard to Be a God Boris Strugatski
H Beam Piper The Cosmic Computer
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    towego nie mo\emy znać niczego, co by było poza nami), ale raczej
    Inny zabobon idzie jeszcze dalej i nazywa ka\dy pogląd, nawet
    kawałek swojego własnego mózgu (Russell). Jest to pogląd jaskrawo
    najlepiej naukowo uzasadniony, ideologią. Niektórzy filozofowie idą pod
    przeciwny zdrowemu rozsądkowi i, jak się zdaje, obcią\ony wieloma
    tym względem tak daleko, \e nawet logikę* i matematykę uwa\ają za
    wewnętrznymi sprzecznościami. W XX wieku tylko bardzo nieliczni
    ideologię. Ten zabobon oparty jest na sceptycyzmie*. śe to jest
    filozofowie wyznają ten zabobon - natomiast w XVIII i XIX wieku
    zabobon widać jasno, gdy się zwa\y na sposób, w jaki jego
    była to filozofia modna (p. filozofia nowo\ytna*). Idealizm transcenden-
    zwolennicy starają się uzasadnić to mniemanie. Wychodzą mianowicie ze
    talny jest mniej bezpośrednio zabobonny, ale w ostatecznym roz-
    stwierdzenia czegoś, co jest faktem, to znaczy, \e człowiek bardzo często
    rachunku okazuje się, \e operuje słowami, których znaczenia nie da
    jest powodowany w swoich sądach ideologią, zwłaszcza gdy chodzi o
    się po ludzku wytłumaczyć, czyli uprawia bełkot*. Obie postacie
    poglądy polityczne itp., ale następnie uogólniają ten fakt, przenosząc
    idealizmu teoriopoznawczego są więc zabobonami.
    ideologiczny charakter nawet na nauki ścisłe. Otó\ wiadomo, \e
    wszyscy ludzie przytomni i dostatecznie znający sprawę zawsze
    uznawali np. te same prawa matematyki elementarnej, niezale\nie od
    IDEOLOGIA. Nale\y odró\nić potoczne i marksistowskie znaczenie
    najró\norodniejszych światopoglądów, do których się przyznawali.
    nazwy ideologia. W potocznym znaczeniu u\ywamy tego słowa, gdy
    2. Ideologia w marksistowskim słowa znaczeniu to tyle, co cała treść
    mówimy np. o ideologii oświecenia, hitlerowskiej albo komunistycznej. W
    duchowego \ycia grupy ludzkiej, a więc jej religia, sztuka, poglądy
    tym znaczeniu ideologia jest szczególnym rodzajem światopoglądu*,
    polityczne, nauki humanistyczne i filozofia. Ideologia ma być tak zwaną
    zawierającym, obok odpowiedzi na pytania metafizyczne, egzystencjalne i
    nadbudową określonych stosunków produkcji, tj. ich duchowym obrazem,
    moralne, tak\e dwa inne składniki, które znajdujemy tylko w ideo-
    a równocześnie bronią w walce. A poniewa\ ka\dy typ stosunków
    logiach.
    produkcji jest według Marksa przyporządkowany do pewnej klasy,
    ideologia jest zawsze wyrazem myśli i bronią tej
    60
    61
    Sto zabobonów
    Józef Bocheński
    klasy. Stąd ideologia głosi zawsze jako prawdę wszystko, co jest
    Zabobon dotyczący intelektualisty a chodzi o bardzo gruby zabobon
    po\yteczne dla danej klasy, a odrzuca jako fałsz wszystko, co mogłoby jej
    - polega na mniemaniu, \e intelektualiście przysługuje jako takiemu
    szkodzić. Tak na przykład ideologia komunistyczna, która jest
    autorytet w dziedzinie etyki, polityki i poglądu na świat. Wskutek
    ideologią klasy proletariackiej, głosi jako prawdę, \e robotnicy w Szwajcarii
    rozpowszechnienia tego zabobonu intelektualiści odegrali i nadal
    przymierają głodem, bo to jest po\yteczne w walce tzw. proletariatu, tj.
    odgrywają nieraz rozstrzygającą rolę w \yciu społeczeństw. To oni
    partii komunistycznej. Odrzuca natomiast twierdzenie, \e płace
    m.in. kierowali wieloma rewolucjami, które wbrew panującym
    robotników szwajcarskich nale\ą do najwy\szych w świecie, \e
    przesądom - były niemal zawsze dziełem nit- mas ludowych, ale
    praktycznie ka\da rodzina robotnicza w tym kraju posiada samochód itd.,
    intelektualistów.
    bo to jest dla tej\e partii szkodliwe. Te twierdzenia zawierają co
    śe to jest zabobon, nie potrzeba dowodzić, bo wierzenie w autorytet
    najmniej dwa zabobony. Z jednej strony sprowadzają wszystko w tej
    intelektualisty jest dosłownie na niczym nieoparte. Tak np. profesor
    dziedzinie do interesów klasy, co jest oczywistą nieprawdą, jako \e
    wykładający historię nowo\ytną jest zapewne autorytetem (epistemicz-
    poglądy ludzkie ulegają bardzo silnym wpływom tak\e innych
    nym) gdy chodzi o rewolucję francuską, ale nie jest w dziedzinie
    czynników, zwłaszcza narodowych, religijnych itp. Z drugiej strony
    u\ytkowania energii atomowej. Skoro więc taki profesor podpisuje
    teoria Marksa jest typowym relatywizmem*, tj. odmianą sceptycyzmu.
    razem z kolegami wyspecjalizowanymi w ceramice chińskiej, zoologii,
    Jest te\, jak wszystkie sceptycyzmy, obcią\ona trudnościami wew-
    względnie w rachunku prawdopodobieństwa deklaracje dotyczące tej
    nętrznymi: podaje się sama np. za ideologię, a równocześnie twierdzi, \e
    energii, popełnia jaskrawe nadu\ycie autorytetu, tym gorsze, \e
    jest bezwzględnie prawdziwa.
    wywołuje wra\enie, i\ to sama  nauka" się wypowiada. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sdss.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza- uśmiech Design by SZABLONY.maniak.pl.