Home
Dziecko zwane niczym czyli dziecięca wola przetrwania Dave Pelzer
H. Beam Piper Last Enemy
Charles Baxter The Soul Thief (v5.0) (pdf)
060.DUO Mortimer Carole Idol z telewizji
Roberts Nora Klucze Klucz śÂšwiatśÂ‚a
Holly Lisle Fire In The Mist
Uniwersalny słownik tematyczny język niemiecki
R
McReynolds_Glenna_Ten_przeklety_Carson
Boys and Foreign Language Learning.Real Boys Don't Do Languages (J.Carr&A.Pauwels)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

    tych utworów, gdy próbujesz nad czymś pracować lub zapamiętać
    nowe informacje.
    To już wszystko, co chciałam, żebyś dowiedział się o mózgu dziecka
    i o mózgu człowieka w ogóle. Oczywiście nie wyczerpuje to tematu,
    ale daje pewne ogólne rozeznanie. Nie wiem na ile była to dla Ciebie
    wiedza nowa czy interesująca (niektórych ludzi naukowe teorie
    nudzą  ja właśnie do takich osób należę :-)), ale jestem przekonana,
    że uzbrojony w te podstawowe informacje będziesz bardziej
    świadomie podchodził do sprawy rozwoju umysłowego Twojego
    dziecka, lepiej zrozumiesz kolejne rozdziały poświęcone
    poszczególnym rodzajom inteligencji i dostrzeżesz bez trudu sens
    i znaczenie przedstawionych tu ćwiczeń i zabaw.
    Z tą wiedzą poradzisz też sobie z wymyśleniem wielu innych zabaw
     pomysły będą przychodzić Ci do głowy w trakcie zwykłych,
    codziennych czynności, takich chociażby jak obieranie ziemniaków
    czy odkurzanie dywanu. Dlatego naprawdę bardzo się cieszę, że
    przez ten rozdział wspólnie ze mną dzielnie przebrnąłeś :-).
    W kolejnym rozdziale dowiesz się, czym właściwie jest inteligencja
    we współczesnym rozumieniu tego słowa i zaczniesz obserwować
    wiele jej aspektów u swojego dziecka.
    Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jolanta Gajda
    Inteligencja Twojego Dziecka - fragment - kliknij po więcej
    Ï% str. 35
    Jolanta Gajda
    Rodzaje inteligencji
    Rodzaje inteligencji
    Dawniej uważano, że inteligencja jest czymś stałym, czymś w rodzaju
    silnika o określonej pojemności, z którym się rodzimy i którego
    nigdy nie zmieniamy. Moc tego motoru umysłowego mierzono za
    pomocą testów i określano ją jako IQ (ang. Intelligence Quotient 
    iloraz inteligencji). IQ to pewna określona dla danego człowieka
    liczba (100 dla przeciętnej inteligencji, ponad 100 dla ponad
    przeciętnej, mniej niż 100 dla poniżej przeciętnej), którą uzyskuje się
    dzielÄ…c  wiek rozwojowy dziecka (zdefiniowany na podstawie
    wyników testu) przez jego wiek kalendarzowy.
    Problem polega na tym, że nie ma na świecie takiego testu, który
    mógłby w pełni ujawnić wszystkie uzdolnienia i talenty. Każde
    dziecko jest inne i wyjątkowe, każde promieniuje blaskiem własnej
    indywidualności. O ile potencjał dziecka jest nieograniczony, o tyle
    testy mają ograniczoną możliwość zgłębienia tego potencjału.
    Tak naprawdę IQ określa tylko to, jak daleko zaszedł rozwój
    wybranych postaci czy przejawów inteligencji (głównie językowej
    i matematycznej). Dzisiaj wiadomo już, że osoby o wyższym IQ
    w ostatecznym rozrachunku nie zawsze bywajÄ… bogatsze albo
    szczęśliwsze. Wysoki iloraz inteligencji nie stanowi gwarancji
    sukcesu czy osiągnięć na wybranej drodze kariery. Równie ważną
    rolę (a czasem i ważniejszą) odgrywa osobowość, indywidualny
    poziom kreatywności i oddziaływanie środowiska.
    Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, że Einstein i Edison z całą
    pewnością uzyskaliby mierne wyniki w testach na inteligencję,
    Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jolanta Gajda
    Inteligencja Twojego Dziecka - fragment - kliknij po więcej
    Ï% str. 36
    Jolanta Gajda
    ponieważ obaj myśleli wolno i nie potrafili należycie wyartykułować
    swych myśli. Einstein zresztą nie zdał egzaminów wstępnych na
    studia. %7ładne testy i egzaminy nie są w stanie bowiem uchwycić tego,
    co posiadał ten uznany geniusz  twórczej wyobrazni.
    Płynie z tego dość ważny dla Ciebie wniosek  nabierz sporego
    dystansu do wszelkiego rodzaju testów. Nasze dzieci żyją w świecie,
    gdzie ludzie nagminnie są sprawdzani przez różnego rodzaju
    formularze, które roszczą sobie prawo do orzekania o ich inteligencji
    czy umiejętnościach. Jeżeli Twoje dziecko ograniczy się do nauki,
    jak rozwiązywać testy i pozwoli, by inni oceniali jego możliwości na
    podstawie wyników, to odda swoje uzdolnienia, dary i umiejętności
    w cudze ręce. Dziecko powinno samo, na swój własny użytek poznać
    swoje prawdziwe atuty i uzdolnienia, i z Twoją pomocą zająć się ich
    umacnianiem i rozwijaniem.
    IQ, który przez wiele lat był jedynym miernikiem zdolności, został
    w ostatnich badaniach naukowych zakwestionowany jako zbyt
    ograniczony, by ogarnąć całą rozmaitość wybitnych uzdolnień
    i talentów. Profesor Howard Gardner, który spędził wiele lat na
    badaniu ludzkiego mózgu i jego wpływu na kształcenie, doszedł do
    wniosku, że nie istnieje jedna inteligencja, ogarniająca wszystkie
    operacje umysłu i tym bardziej nie można jej zmierzyć za pomocą
    testów. Wyróżnił on wiele rodzajów inteligencji, rozszerzając tym
    samym pojęcie dziecięcego potencjału i wysuwając koncepcję
    różnorodności talentów. W oparciu o stworzony przez Gardnera
    model, niektórzy badacze wyłonili jeszcze dodatkowe obszary
    uzdolnień. W tej chwili, we współczesnej literaturze psychologicznej,
    wymienia się następujące rodzaje inteligencji:
    Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jolanta Gajda
    Inteligencja Twojego Dziecka - fragment - kliknij po więcej
    Ï% str. 37
    Jolanta Gajda
    1. Inteligencja językowa  jest to nasza umiejętność czytania,
    pisania i porozumiewania się za pomocą słów. Umiejętność ta
    jest w wysokim stopniu rozwinięta u pisarzy, poetów
    i mówców. Wyraża się ona m.in. w bogatym słownictwie,
    w umiejętności budowania pięknych wypowiedzi i snuciu
    interesujących opowieści.
    2. Inteligencja logiczno-matematyczna  to nasza
    umiejętność rozumowania i liczenia, rozumienie liczb
    i zdolność logicznego myślenia. Najlepiej jest rozwinięta
    u naukowców, matematyków, prawników i sędziów.
    3. Inteligencja muzyczna  to uczenie się przez słuchanie,
    świadomość różnorodności dzwięków, umiejętność ich
    rozpoznawania, odtwarzania i wykorzystywania
    w kompozycjach. Szczególnie rozwinięta u kompozytorów,
    dyrygentów i czołowych muzyków.
    4. Inteligencja przestrzenno-wizualna  to ten rodzaj [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sdss.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza- uśmiech Design by SZABLONY.maniak.pl.