Home
Kirst Hans Hellmut Wyprzedaśź bohaterów
!Gerald Durrell Przecić…śźona arka
Moderna GramĂĄtica Portuguesa Evanildo Bechara
Chmielewska Joanna Janeczka i PaweśÂ‚ek 05 Wszelki wypadek
LearningExpress 501 Grammar & Writing Questions, 1st Ed 180p(1)
McCollum_Michael_ _Wiecej_niz_nieskonczonosc
Debra Webb ZakśÂ‚adnicy
EBOOK Three Adventures of Sherlock Holmes Arthur Conan Doyle
Taylor Janelle Strach w ciemnośÂ›ciach
Cloned Lives Pamela Sargent
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • commandos.opx.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    uczucie, tam bojazń bożą, z tego coś, z tamtego także coś,
    inne pobudki *, jakie można by zebrać z pola empi- 411
    ale nikomu nie przyjdzie na myśl zapytać się, czy zasad
    (i to do natury ludzkiej). Nazwa ta przypomina nam też zaraz, że
    moralności należy w ogóle szukać w znajomości natury
    zasady moralne nie mogą opierać się na właściwościach natury
    ludzkiej (którą przecież tylko z doświadczenia mieć
    ludzkiej, lecz muszą a priori na sobie polegać, z nich zaś muszą
    możemy). A jeżeli nie, jeżeli zasady te całkowicie a priori,
    się dać wyprowadzić praktyczne prawidła dla każdej rozumnej
    w sposób wolny od wszelkich empirycznych pierwiastków
    natury, a więc także dla ludzkiej.
    znalezć można wyłącznie w czystych pojęciach * Posiadam list od zmarłego już znakomitego filozofa
    Sulzera, w którym pyta on mnie: co też może być przyczyną
    rozumowych i nigdzie indziej, nawet najdrobniejszej ich
    tego, że nauki, do cnoty się odnoszące, chociaż są dla rozumu tak
    części, w takim razie trzeba sobie postanowić, że się raczej
    przekonywające, jednak tak mało skutków wywierają. Spózniłem
    zupełnie wyodrębni to poszukiwanie jako czystą praktyczną
    się z odpowiedzią, bo starałem się ją zrobić wyczerpującą. Atoli
    filozofię albo (jeżeli się godzi wymienić tak osławioną
    nie brzmi ona inaczej, jak tylko tak, że nauczyciele sami nie
    nazwę) jako metafizykę moralności * i doprowadzi je samo uporządkowali swych pojęć i chcąc rzecz za dobrze zrobić, psują
    ją przez to, że wyszukują wszędzie pobudki do moralnego dobra,
    w sobie
    żeby sporządzić dość silne lekarstwo. Albowiem najpospolitsze
    * Można, jeżeli kto chce (tak jak odróżniamy czystą ma-
    spostrzeżenie pokazuje, że jeżeli przedstawiamy sobie prawy
    tematykę od stosowanej, czystą logikę od stosowanej) odróżnić
    postępek przez niezłomną duszę spełniony bez wszelkiego
    także czystą filozofię moralności (metafizykę) od stosowanej
    zamiaru osiągnięcia
    WWW.FILOZOF.PL  Studencki Serwis Filozoficzny
    Przejście do metafizyki moralności
    37
    //. Przejście do metafizyki moralności
    36
    a nawet określić zakres tego całego praktycznego, czyli
    rycznego; dzięki temu rozum, świadomy swej godności,
    czystego poznania rozumowego, tj. całą władzę czystego
    gardzi nimi i może je powoli opanować, natomiast taka
    praktycznego rozumu. Tutaj nie trzeba jednak, jak na to
    etyka mieszana, składająca się z pobudek uczuć i
    może zezwala spekulatywna filozofia i co nawet uważa
    skłonności a zarazem z pojęć rozumowych, sprawia,
    niekiedy za konieczne, uzależniać zasady od szczególnej
    [34] że człowiek (das Gemilt) staje się chwiejny w obliczu
    natury ludzkiego rozumu, lecz dlatego, 412 że prawa moralne
    pobudek, które nie dadzą się podciągnąć pod żadną
    mają w ogóle obowiązywać każdą istotę rozumną, trzeba je
    zasadę i mogą prowadzić tylko całkiem przypadkowo do
    wyprowadzić z samego ogólnego pojęcia rozumnej istoty w
    dobrego, częściej jednak także do złego.
    ogóle i w ten sposób wszelką etykę, dla której
    Z powyższych wywodów wynika, że wszystkie po-
    zastosowania do człowieka potrzeba antropologii,
    jęcia moralne mają swe siedlisko i zródło całkowicie a
    wyłożyć najpierw całkiem niezależnie od niej jako czystą
    priori w rozumie, i to tak samo w prostym rozumie
    filozofię, tj. jako metafizykę (co w tym rodzaju zupełnie
    ludzkim Jak i w rozumie w najwyższym stopniu speku-
    odosobnionych po-znań da się też doskonale zrobić). Trzeba
    latywnym, że nie możemy wywieść ich przy pomocy
    przy tym dobrze pamiętać, że bez jej posiadania nie tylko
    abstrakcji z żadnego empirycznego, a więc tylko przy-
    jest rzeczą daremną dla [uzyskania] spekulatywnej oceny
    padkowego poznania; że właśnie na tej czystości ich
    dokładnie określać we wszystkim, co należy do obowiązku,
    pochodzenia polega ich godność, dzięki której mogą one
    to, co w obowiązku jest moralne, ale że nawet w pospolitym
    służyć nam za najwyższe praktyczne zasady; że zawsze
    tylko i praktycznym użyciu, przede wszystkim w moralnym
    odbieramy im tyle z ich prawdziwego wpływu i nie-
    pouczaniu niemożliwe jest bez niej oprzeć moralność na jej
    ograniczonej wartości czynów, ile udzielamy im pier-
    prawdziwych zasadach i przez to wytworzyć czyste moralne
    wiastka empirycznego; że wymaga tego nie tylko naj-
    usposobienie (Gesinnungen) i wszczepić je w serca dla naj-
    większa konieczność [uwzględniana] w zamierzeniach [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sdss.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza- uśmiech Design by SZABLONY.maniak.pl.