Home Lois McMaster Bujold Borders of Infinity Dwie miśÂośÂci Mortimer Carole śźuśÂawski jerzy na srebrnym globie Moreland Peggy Oh, Mandy 1025. McKay Emily Gorć ce popośÂudnie Wiosna 1941 Ida Fink Diana Palmer Pewnego razu w Paryśźu Alan Burt Akers [Dray Prescot 10] Avengers of Antares (pdf) Dunin Wć sowicz K. Stutthof Anty teoria literatury ebook demo |
[ Pobierz całość w formacie PDF ] wiczenia ......................................................................................................562 Rozdział 20. JavaScript i handel elektroniczny.................................................... 563 Zawartość serwisu e-commerce wymagania........................................................563 Struktura sklepu internetowego ..............................................................................564 Katalog internetowy..............................................................................................566 Tworzenie własnej bazy danych.......................................................................566 Projektowanie katalogu....................................................................................568 Kod sklepu księgarni internetowej ....................................................................570 Tworzenie pliku books.js.................................................................................572 Wirtualny koszyk..................................................................................................574 Rozwiązywanie problemu liczb zmiennoprzecinkowych.....................................576 Usuwanie zamówień........................................................................................577 Zbieranie informacji o kliencie.........................................................................578 Kod strony wirtualnego koszyka.......................................................................580 Kwestie warte rozważenia................................................................................584 Podsumowanie .....................................................................................................584 Warsztat ..............................................................................................................584 Pytania i odpowiedzi .......................................................................................584 Quiz...............................................................................................................585 Odpowiedzi do quizu.......................................................................................585 wiczenia ......................................................................................................586 Rozdział 21. Technologia SVG............................................................................ 587 Przegląd technologii SVG......................................................................................587 Dlaczego SVG? ..............................................................................................588 Dlaczego SVG w połączeniu z JavaScript?........................................................589 Podstawowe narzędzia SVG.............................................................................589 Przykład kodu SVG ..............................................................................................591 Model obiektowy dokumentu SVG (SVG DOM).....................................................593 Przeglądarka modelu obiektowego dokumentu Batik..........................................593 Podstawy SVG DOM......................................................................................595 JavaScript w dokumentach SVG ............................................................................595 Element w dokumencie SVG...............................................................596 Określanie języka skryptowego ........................................................................596 Szkielet dokumentu SVG z kodem JavaScript....................................................597 12 JavaScrIpt dIa każdego Wstawianie tytułu w rysunku SVG ...................................................................598 Tworzenie prostych kształtów przy pomocy kodu JavaScript ..............................600 Wstawianie tekstu za pomocą kodu JavaScript...................................................602 Tworzenie płynnych animacji przy pomocy kodu JavaScript...............................603 Implementacja zdarzeń....................................................................................605 Zaawansowane animacje w języku JavaScript .........................................................610 Wzajemne oddziaływanie modeli obiektowych dokumentów HTML i SVG...............615 Gdzie można znalezć informacje o SVG? ..................................................................616 Podsumowanie .....................................................................................................617 Warsztat ..............................................................................................................617 Pytania i odpowiedzi .......................................................................................617 Quiz...............................................................................................................617 Odpowiedzi do quizu.......................................................................................618 wiczenia ......................................................................................................618 Dodatki.......................................................................................... 619 Dodatek A Nowe cechy JavaScript 1.5 ............................................................ 621 Dodatek B Kody kolorów................................................................................. 625 Dodatek C Spis funkcji.................................................................................... 631 Dodatek D Zasoby sieciowe............................................................................ 647 Dodatek E Krótka historia języka JavaScript.................................................... 653 Skorowidz...................................................................................... 659 Rozdział 1. Podstawy JavaScript to język skryptowy, który umożliwia wprowadzanie elementów interak- tywnych na stronach WWW zapisanych w języku HTML lub XHTML. Język XHTML Rozszerzony Hipertekstowy Język Znaczników (ang. Extended Hypertext Markup Language) odpowiada językowi HTML 4 zapisanemu w składni języka XML. Java- Script idealnie nadaje się do wprowadzania na strony WWW dodatkowych właściwości oraz elementów interaktywnych. Posługiwanie się jedynie czystym językiem HTML (lub XHTML) nie pozwala na uzyskanie takich efektów. W niniejszej książce zaprezentujemy najbardziej użyteczne właściwości języka Java- Script. Czasami, niektóre z tematów poruszanych w tej publikacji mogą się nam wydać nieco abstrakcyjne. Zapamiętajmy na początek, że język JavaScript daje największe możliwości w przypadku, gdy wykorzystujemy kilka jego elementów równocześnie. Zatem, aby zrozumieć opis określonego zagadnienia, powinniśmy najpierw poznać kilka właściwości języka JavaScript i wykonać przykłady krok po kroku. Wraz z coraz głębszym poznawaniem omawianych tu zagadnień upewnimy się co do własnych zdol- ności łączenia właściwości języka JavaScript i będziemy mogli tworzyć skrypty, które na razie będą po prostu działały, a kiedy nabierzemy wprawy, także skrypty wykonu- jące dokładnie takie działania, jakich oczekujemy. Po przeanalizowaniu przykładów, po zakończeniu lektury książki i przestudiowaniu języka JavaScript staniemy się kom- petentnymi autorami skryptów w tym języku, dzięki czemu będziemy mogli wykorzystać jego możliwości do ożywienia naszych stron WWW. W tym rozdziale przedstawiono zarówno zastosowania, jak i podstawową strukturę języka JavaScript. Informacje te dadzą nam solidne podstawy, na których oprzemy [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza- uśmiech Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||