Home
Donita K Paul [DragonKeeper Chronicles 03] DragonKnight (pdf)
Arthur Conan Doyle Ostatnia zagadka Sherlocka Holmesa
R757. Drew Jennifer Pora się żenić
0421. Allison Heather Jak się pozbyć Abby
Goodnight Linda Nie bój się miłości
A huseg jutalma Hedwig Courths Mahler
Mercedes Lackey & Ellen Guon Bedlam Boyz
Forsyth Frederick Falszerz
Carter, Lin Terra Fantasy 0021 Flug Der Zauberer (Ebook German)
Andrew Grey [Farm 04] Love Means... Freedom (pdf)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wypiekibeaty.keep.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    ze zródeł innych niż normalne. Wokół uznania ich dokonań i wglądów powstały ruchy
    duchowe, dla których stali się oni centralnymi postaciami.
    Podobne ze swojej natury, chociaż nieco bardziej świeckie w charakterze, są
    organizacje powstałe wokół Edgara Cayce'a i C.G. Junga, jeśli chodzi zaś o czasy nam
    współczesne, to warto zauważyć, że na całym świecie powstało już ponad dwieście grup
    dyskusyjnych stawiających sobie za cel zgłębianie pism wspomnianego już wyżej
    Neale'a Donalda Walscha, który twierdzi, że w 1992 roku miał jednoznacznie
    paranormalne przeżycie polegające na bezpośredniej rozmowie z Bogiem. Członkowie
    wszystkich tych grup są potencjalnymi zwolennikami zjawisk paranormalnych.
    Tymczasem potencjalni przeciwnicy zjawisk paranormalnych skupiają się w ruchu o
    nastawieniu sceptycznym związanym z osobą Houdiniego. Z kolei ruch, który powstał
    dawno temu w celu propagowania wiedzy na temat paranormalnych dokonań
    Emmanuela Swedenborga, ma już dziś formalnie status religii.
    116
    Dysfunkcyjna niewiara występuje często pośród członków owych klubów bohaterów,
    tak więc w tym sensie nie wnoszą oni nic nowego do badań zjawisk paranormalnych. Na
    podstawie własnego, długiego doświadczenia mogę jednak zaświadczyć, że członkowie
    grup, o których mówiłem, są niezwykle miłymi ludzmi. Należy ich pochwalić za wielką
    przychylność w dostarczaniu archiwalnych materiałów na temat swoich idoli oraz za
    stworzenie forum dla publicznej dyskusji.
    Odważni psychoterapeuci
    Radośni badacze zjawisk paranormalnych mogą utworzyć wspólny front z odważnymi
    psychoterapeutami, którzy odrzucają ortodoksyjne poglądy i akceptują fakt, że
    posiadanie paranormalnych i duchowych doświadczeń jest czymś ważnym i znaczącym
    wżyciu człowieka. Chociaż tego rodzaju terapeuci unikają błędu utożsamiania
    paranormalności z nienormalnością, uważają, że osoby mające paranormalne lub
    duchowe doświadczenia mogą skorzystać z ich fachowej porady  zarówno po to, by
    pomóc im w pełnym zintegrowaniu swoich przeżyć, jak i po to, by udzielić im wsparcia
    wtedy, gdy uczą się oni radzić sobie ze śmiesznością, jaką wywołują czasami ich
    doświadczenia u nie poinformowanych osób postronnych.
    Radosny paranormalizm akceptuje takie podejście, pod warunkiem jednak, że także
    samą pschychoterapię rozumie się jako działalność peryferyjnie periparanormalną.
    Podobnie jak to się ma w przypadku zjawisk paranormalnych, brak jest bowiem solidnych
    dowodów naukowych świadczących o skuteczności psychoterapii. Pewne zagadkowe,
    niezwykłe stany świadomości  dysocjacji osobowości, stany hipnotyczne, a nawet
    niektóre rodzaje stanów delirycznych  przynależą w równym stopniu do dziedziny badań
    zjawisk paranormalnych jak do dziedziny badań psychoterapeutycznych. Zjawiska
    paranormalne i psychoterapia mają wspólną historię, co widać na przykładzie tak
    starożytnych koncepcji jak wróżbiarstwo, które uważano kiedyś za rodzaj zaburzeń
    psychicznych, a także jeden ze sposobów przewidywania przyszłości oraz określania
    charakteru drugiej osoby. Podobnie jak zjawiska paranormalne, psychoterapia może stać
    się przyjemnym sposobem spędzania wolnego czasu, szczególnie po kilka latach jej
    stosowania.
    Znany na całym świecie psychiatra Stanislav Grof był współzałożycielem
    Transpersonal Psychology Association (Towarzystwa Psychologii Transpersonalnej) 
    organizacji zrzeszającej psychoterapeutów, którzy z troską i zrozumieniem odnoszą się
    do paranormalnych i duchowych doświadczeń swoich pacjentów. Jej członkowie pomni
    są tego, że wglądy psychologiczne dotyczące doświadczeń paranormalnych nie mają
    charakteru ontologicznego, lecz jedynie kliniczny i fenomenologiczny.
    Myślenie życzeniowe
    Wzdychający gliniarze starają się co i rusz aresztować któregoś z nas, uczonych
    badaczy zjawisk paranormalnych, bez względu na to, czy jesteśmy pseudozwolennikami
    tychże zjawisk, czy nie, pod ogólnikowym zarzutem hołdowania myśleniu życzeniowemu.
    A przecież radosny paranormalizm nie zamierza zaprzeczać, iż pragnienia zawsze były
    jednym z głównych aspektów działań paranormalnych. Dążenie alchemików do odkrycia
    117
    zródła nieskończonego bogactwa jest nadal żywe pośród zwolenników ruchu New Age,
    którzy postulują stosowanie  wizualizacji w celu łatwiejszego zarobienia dużej forsy.
    Okazuje się zresztą, że sami naukowi sceptycy nie są odporni na gorączkę myślenia
    życzeniowego, która trawi zwolenników zjawisk paranormalnych. Wzdychający gliniarze
    rozesłali ostatnio pilne wezwanie do członków swojej organizacji z prośbą o pieniądze.
    Ich zdaniem stale wzrastająca liczba  przestępstw dokonywanych przez zwolenników
    zjawisk paranormalnych grozi w każdej chwili destabilizacją naukowego porządku świata,
    dlatego też twierdzą, że potrzeba im pieniędzy, by powstrzymać rozprzestrzenianie się
    paranormalnego zabobonu, zanim będzie za pózno. Tymczasem pomysł ratowania nauki
    przed paranormalną rozrywką poprzez uruchamianie przeznaczonego specjalnie na ten
    cel funduszu jest, moim zdaniem, do tego stopnia nieprawdopodobny, że sugeruje, iż
    także sceptycy oddają się pewnego rodzaju myśleniu życzeniowemu.
    Jeśli wzdychającym gliniarzom uda się kiedykolwiek wrobić mnie pod wyssanym z
    palca zarzutem hołdowania myśleniu życzeniowemu, to będę miał dobre alibi.
    Słownictwo opisujące to, co nęcąco nieznane, jest, co nie ulega wątpliwości,
    niepoprawnie pobłażliwe w stosunku do samego siebie, dlatego jako radosny badacz
    zjawisk paranormalnych dużo myślałem na temat roli, jaką koncepcja myślenia
    życzeniowego odgrywa w zjawiskach paranormalnych.
    Dysfunkcyjni eksperci nie zamierzają rezygnować z walki z cieniami polegającej na
    próbach ustalenia, czy różnego rodzaju zjawiska mają  dający się jednoznacznie
    wykazać związek ze zjawiskami paranormalnymi, czy też nie, tak więc nie zauważają
    oni ich życzeniowego aspektu, którego nigdy nie przeoczają uważni radośni badacze
    zjawisk paranormalnych. Radośni badacze zjawisk paranormalnych wiedzą na przykład,
    że myślenie życzeniowe jest głównie kwestią aktów mowy i że jest ono często
    wypowiedzią performatywną w tym sensie, że w odpowiednich, danych okolicznościach
    powiedzenie  chciałbym, aby stało się to i to oznacza rzeczywiste pragnienie tego. Tego
    rodzaju wiedza pozwala niedysfunkcyjnym badaczom zadawać pytania dotyczące
    konceptualnych związków między myśleniem życzeniowym a zjawiskami
    paranormalnymi, które nigdy nie przychodzą do głowy dysfunkcyjnym badaczom.
    Jakie związki łączą myślenie życzeniowe, liczenie na szczęśliwy traf i wróżbiarstwo?
    Talizmany na szczęście, takie jak podkowy, królicza łapka czy czterolistna koniczyna, są
    archetypowymi rekwizytami używanymi przez osoby przesądne. W rezultacie
    symbolizują one mechanizm myślenia życzeniowego. Jaki jest ich związek z popularnym
    sposobem wypowiadania życzeń na widok spadającej gwiazdy, białego konia itd.? A co z
    zawodami polegającymi na tym, że ta z dwu osób rozrywających kość widełkową
    kurczaka, której zostanie w dłoni dłuższy jej koniec, może liczyć na spełnienie każdego
    życzenia, lub że spełnią się wszystkie życzenia, jeśli małe dziecko zdmuchnie za
    pierwszym razem wszystkie świeczki na swoim torcie urodzinowym? Dlaczego w każdym
    z takich przypadków pojawia się element rozrywki, począwszy od zabawy z wyrywaniem
    płatków stokrotek  kocha, nie kocha , a na symbolice kasyna gry skończywszy?
    Myślenie życzeniowe i jego związki ze zjawiskami paranormalnymi to dosyć złożona [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sdss.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza- uśmiech Design by SZABLONY.maniak.pl.